Bränd

Idag har vi varit ute och solat! Första gången sen vi kom till detta godforsaken island! ;) Och vi har bränt oss som in i helvete. Evelina hade liksom 30 på ryggen och ändå har hon bränt sig lika mycket som man gör i Sverige när man ligger en hel dag och solar på stranden. Sjuuuukt. Jag har med bränt mig. Fan vad jag älskar den här staden! Har suttit och kollat på utbildningar här, skulle typ lätt kunna tänka mig att studera här. Typ direkt när man kom hit känner man att man hör hemma här. Ungdomar överallt, otroligt HETA killar överallt med bruna solbrända nakna överkropppar... mmmm. Och dom har så jävla snygg stil med, typ surfare, medelångt lockigt hår, billabong/rip curl kläder och är allmänt heta. Helt sjukt att alla killar kan samlas på samma ställe, varför finns dom inte i Sverige?
Aja kan berätta lite om i Torsdags. Efter vi kom hem från turen, typ vid halv sju tiden på kvällen så hade vi ingenstans att övernatta. Vi trodde liksom att det skulle va enkelt att få rum en torsdags kväll på Space Backpacker Hotel, men icke. Det var fullbokat tre nätter framöver. Det visar sig att Eminem är i stan, så det var inte stor chans att det fanns ett endaste hostel att övernatta på. Tjejen i disken skickade oss till en gata där det var en massa hostel med urdålig vägbeskrivning. Så vi gav oss ut på gatan, hemlösa med 25 kg på våra ryggar. Vi gick fel, hittade inte gatan, hade ingen karta och det började sakta men säkert mörkna. Vi fick såklart panik, nästan nervsammanbrott där ett tag. Vi satte ocss ner och försökte få igång internet men det funkade inte. Så vi försökte ta oss tillbaka till hostelet och be om hjälp, typ jätteskraja över att inte få något boende och varenda jävel som gick förbi glodde på oss som om vi vore prostituerade eller nåt. Det är ju liksom inte bra och gå runt på gatan, två tjejer med en massa värdefulla saker, det var inte direkt i centrum heller. Plötsligt cyklar det fram en snubbe till oss och frågar om allt var okej, och vi sa att det inte var det för vi hade ingenstans att bo (typ med gråten i rösten). Då visar sig att han äger tre hostel själv som han ringde direkt och bokade in oss på och bjöd oss även på en öl när vi skulle komma ut eftersom vi såg så jävla förtvivlade ut. TACKA GUDARNA FÖR ATT DET FINNS SÅDANA MÄNNISKOR!!! Så vi gick dit, världens mysigaste även shabbigaste hostel med sjukt trevliga goa människor. Så vi satte oss ner och började dricka och ha trevligt med de andra backpackersen. Träffade Kahlen, en tjej från USA som har jobbat i Melbourne i fem månader och bott på hostelet. Hon sa att det var skitkul, för det var typ som om alla var en familj och så var det verkligen! Älskade det stället, kommer nog åka tillbaka dit någon gång i mitt liv. Jag och Evelina bodde inte samma rum. Jag delade rum med typ sju andra, bara en tjej!!! Så jag fick lite panik och började klunka öl haha. Hon var japan, härlig som fan. En var skotte, gammal och lite udda. Och resten var typ Aussie killar i tjugoårsåldern. Dom väckte mig sen mitt i natten och säger: "NEW ROOMIE!". Han ena var skitsnygg och började klaga om att han nog inte skulle gå något ligg ikväll, och var tvungen att vänta tills helgen. Patetiska fan. Men skitkul kväll blev det iaf, önskar att vi kunnat stanna där längre.
Aja, långt inlägg, skit i det. Nu ska jag göra mig iordning och dricka öl ch förhoppningsvis möta ännu mer trevligare männiksor :)
Bjuder på Mongobilder!
Haha, måste fan börja lägga in seriösare bilder.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Snygg du är Johanna.

2011-12-03 @ 13:30:06
Postat av: Ann-Britt J

Tänk att Australiens sol ger ett sånt fantastiskt resultat, du har aldrig varit så snygg som nu:)

Fniss...

2011-12-04 @ 12:31:02
Postat av: Sunk

Gillar eran uppdatering! fortsätt med det! :D

2011-12-05 @ 12:41:31
Postat av: Sara

Det låter himlans nice!

2011-12-05 @ 19:54:15

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0