Dåligt samvete

Har lite dåligt samvete efter att inte skrivit något på ett tag. Har varit i Noosa i tre dagar, ganska tråkig liten stad/samhälle. Bodde på partyhostelet Nomads som finns över hela Australien. Trodde att det skulle vara bra mycket mer ös men det var tillräckligt och vi hade kul. Första kvällen var Johanna ute själv och den andra följde jag med. Var inte alls orolig, första halvtimmen, sen började det.. sprang som en idiot mellan baren och vårt rum för att kolla till henne. Hon skulle hämta nyckeln och helt plötsligt var hon borta, okej.. Kunde inte ringa på telefonen heller men tillslut gick det att skicka ett sms. Kom överens om att Johanna INTE skulle knacka på dörren när hon kom hem utan bara skicka ett sms eftersom de andra sov. En stund efter att klockan slagit tolv.. KNACK-KNACK-KNACk!
Underbart! Alla vaknade och jag fick ursäkta och öppna dörren. Lite svårt att få kontakt med den lilla när hon kom in så hon fick väl sova till dagen efter. Hängde lite på stranden innan vi gick och satte oss i baren dagen därpå. Evelina var helt övertygad om att hon inte skulle ut. Det gick åt helvete. Tre australienska killar kom fram och bestämde sig för att supa oss under bordet. Drack hur mycket som helst men kände mig ändå spiknykter. Jag, Johanna, Emma och Elin hängde med till Nicks föräldrars hus för att förfesta innan vi gick ut på krogen. Hade hur kul som helst, och spelade världens sjukaste spel med dom sjukaste frågorna. Måste verkligen köpa med mig det hem! Nick var dykare men hade fan ingen som helst rutin på hur dykare ska dricka. Så jag klippte och klistrade lite med snorkeln, på med tratten och whoooola! Gick hur fint som helst. Drog till krogen senare och hade kul som fan, hemma klockan tre men kunde inte sova. Kände mig helt spiknykter men ändå började bakfyllan slå något så in i helvete. Hade druckit red bull med så jag kände mig speedad som en duracellkanin. Somnade inte på hela natten utan bara låg och tittade i taket. Bussen gick tidigt nästa morgon och jag mådde verkligen skit, hade inte hunnit äta något heller. Kändes som en välsignelse när vi fem timmar senare kom fram till Hervey Bay och stoppade utanför Subway. Jippiyey!!
Idag har vi legat på stranden en stund, kom in en stor död fisk med vågorna, tror att det var en Grouper, stackars firre! Johanna var överlycklig för hon hade hittat en stor hajtand.. Wihooo!! Hon började planera hur hon skulle göra en hajtand och bad mig komma och kolla. Tog mig inte ens en sekund innan jag sa "Johanna det är en korall, idiot"

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0