Merry Xmas

Hej hå, jag och Evelina är i Airlie Beach. Skitmysig stad, påminner om Byron/Cairns. Det enda negativa är att det är tropisk jävla värme så det går inte gå utanför dörren utan att börja droppa svett (nästan). Jag är dålig på att uppdatera, I KNOW. Kort sagt kan jag ju säga att jag har det time of my life här i Australien. Vill egentligen inte åka hem men efter många funderare tror jag att jag inte skulle palla att vara själv. Eller jo det skulle jag nog, men fan asså det är så jävla svårt och man vet ju inte, ibland får man ju sådana sjuka humörsvängningar där man bara vill gå och dö och vid sådana tillfällen behöver jag verkligen någon att prata med. Jag ÄLSKAR att vara här. Längesedan jag kände såhär. Och jag är så jäkla kluven till vad jag vill göra med mitt liv. Har aldrig upplevt så mycket trevliga välkomnade folk här, har liksom aldrig känt mig så "uppskattad" i Sverige om man säger så haha. Skulle verkligen vilja plugga här eller jobba i framtiden.
Och killarna är så jäkla fina som sagt. Finns ju alltid en att dregla över per dag. Mötte en igår som såg ut som Slash (enligt min åsikt är han jävligt het) och han typ kysste min hand och sa att jag var "Absolutely beautiful"! (Och jag bara, TA MIG NU!) Skoja... hehe. Evelina blev lite småfull igår haha, så jäkla lättpåverkad. Fast kanske inte så konstigt med tanke på att vi inte har sovit riktigt på cirka fem dagar.
PÅ Fraser Island sov vi i ett tält med endast ett jävla liggunderlag, ingen kudde, och en äcklig jävla sovsäck som man inte kunde ha eftersom det var cirka 40 grader i tältet på morgonen när man vaknade. Första natten sov jag inte ett piss, va ute lite senare dessutom med Jacob och Jonas och jagade Dingos (killar från Jönköping som åkte på samma tur). Det var kul, men när jag väl skulle gå och lägga mig i tälet igen var det helt kolsvart och jag hade ingen ficklampa eller någonting och jag typ "Evelina, hallå är du där?" (Jag var även lite småfull). Men hon svarade inte såklart och jag vågade liksom inte leta mig fram därinnne bland tre andra pers. Jag kan ju inte hålla på att tafsa på dom liksom så jag lade mig precis vid ingången i fosterställning, vid den lilla fria plats jag kände oh väntade på bättre tider. Sen råkade jag lägga mitt huvud på evelinas ben (som tur var) och hon ryckte till eftersom hon trodde att jag var ett djur eller nåt. Irriterat visade hon mig till min plats i tältet med sin mobil.
Dagarna dessförinnan bodde vi på ett jäkla skithostel med de sämsta roomies i hela världshistorien. De var kanadensare och de söp fan 24/7. Jag och Evelina orkade inte supa eftersom vi var jäkligt bakfulla och plus att vi skulle åka till Fraser Island klockan halv sju på morgonen så nej tack. Asså gud det var de värsta jag har varit med om, dom hade verkligen noll respekt. Gapade, skrek, skrattade, pratade, var fulla som fan och brydde sig inte ett piss om att vi försökte sova. Sen var det en jäkla tjej som störde sig på Evelina för att hon satt vid datorn och skickade mail till Patrik och beställde bussbiljetter.
Hon typ: "Why the fuck are you guys at you're room? I mean what are you doing in Austrlia if you're not gonna party?" Jag är 19, hon 23... vadfan är det för fel på världen? Det är precis som om man måste festa annars är det något som är jäkligt rubbat i ens hjärna. Fan vad jag hatade henne, och hon hackade på syrran som fan typ sa att hon tyckte att hon skulle va otrogen mot Patrik och grejer. Var så jäkla spänd stämning inne i rummet, usch fan hemskt... det hade kunnnat bli jävligt illa om man säger så. Kändes som om den tjejen var en såndär tjej som söker efter bråk och tjejslagsmål, alltså ingen att leka med. Vid sådana tillfällen önskar man bara att man var någon Mc-knutte med tatueringar som bara ställer sig upp och ger henne en jävla snytning på käften.
Aja... JAG VILL INTE ÅKA HEM!!! :( Vad ska jag göra hemma, klappa katten? Fast samtidigt kan man inte leva såhär för evigt heller, nu lever man ju liksom i en drömvärld typ där man inte jobbar och bara glider igenom livet.
Imorgon åker vi ut på vår segeltur till Whitsundays och firar jul.
Hoppas att ni alla får en riktigt go jul där hemma och jag hade så gärna velat vara med och spenderat den hemma med min familj, men tror att den här segelturen kommer bli en väl ihågkommen jul.
GOD JUL MOTHERFUCKERS!
Skriver nog ett mer seriösare inlägg om några dagar, är bara lite stressad nu och hungrig.

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt J

EN RIKTIGT GOD JUL!!! önskar jag er båda. Ha nu en fin tur på havet och en fortsatt bra resa. En stor kram till er båda.

2011-12-24 @ 09:20:03
Postat av: bror

Haha sa ju att du skulle haft storpack med kàdisar.god jul systrar.

2011-12-24 @ 13:56:12

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0