Platta donuts

Jag och Johanna var och yrade runt på Pacific fair i måndags. Sprang runt som idioter för att försöka hitta bion och när vi väl gjorde det så såg vi att Puss'n boots bara gick på helgerna, varför då? Ville inte direkt se Breaking Dawn igen för den var verkligen kass, se inte den! Förstår inte hur man kan misslyckas så totalt med en film. På vägen tillbaka ut ur shoppingcentret gick vi förbi Donut King vilket fick mig att tänka tillbaka på förra gången vi var här. Hade sån otrolig tur som hamnade hos Jan och Phillip, snällare och omtänksammare människor får man leta efter, även socialare för tanten håller aldrig tyst!
Jag och Johanna fick en briljant ide några dagar innan vi skulle åka hem, efter allt dom hade gjort var vi ju tvungna att återgälda dem på något sätt. Vi gick som vanligt vår dagliga runda i Cairns Shopping Centre när vi såg Donut King. Dom är ju så fina, med alla glasyrer och strössel i olika färger så vi bestämde oss för att köpa ett par stycken till Jan.
Men, jag och Johanna är inte dom smartaste personerna som har gått på denna jord så vi trycker ner dom i ryggsäcken och låter dom ligga där och svettas medan vi solar och badar. Vi kommer hem till kvällsmaten och räcker glatt över påsen med donuts. Jan öppnar påsen, så fort jag får se dom får jag panik, ser ut som att någon både har satt sig på dom och spytt ut någon äcklig sörja! Men hon har ju redan fått dom så vad skulle vi göra? Skit i det tänker jag, tanten blev ju glad i alla fall. Pinsamt nog så hade Jan bjudit på dem när hon hade sina vänninor över på fika morgonen därpå och självklart sagt att det var från oss. Hon sa att dom smakade bra även om dom inte var någon fröjd för ögat. Evelina och Johanna i ett nötskal!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fick mig ett gott skratt av de demolerade donutsen. Den historien har ni glömt att berätta

2011-12-07 @ 18:26:00

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0