Summer lovin'

Den här dagen har verkligen gett mig ny positiv energi! Idag har jag haft den där underbara känslan som jag alltid får när jag sitter hemma vid köksbordet och bläddrar i mina böcker.. jag älskar det här landet! Naturen, kulturen, människorna, livsstilen. Solen behöver inte ens gå upp innan surfarna är påväg ut genom dörren. När det är fint väder här är det verkligen det bästa stället du kan vara på. Tråkigt nog var det idag som vi åkte till Byron Bay så vi spenderade dryga två timmar i bussen, vi hann knappt hälsa på våra nya roomies innan vi rusade till stranden. Trots att vi kom dit ganska sant hade vi det hur bra som helst, solade, badade och kollade på hur folk surfade ute på vågorna. Fattar inte hur dom kan, vågorna är ju fan enorma. Vi gick ut till knäna och kunde inte stå utan föll om kull, så sjukt strömt. Johanna trillade och försökte med allt hon hade att hålla sig kvar på samma ställe. Deeeet gick inte! Ser henne snart ligga som en parasit runt en mans ben. Han tittade ner och typ vafan? Johanna ser ut som en döende fisk som gör sina sista ryck och skriker "sorry! sorry!". Jag står två meter bort och har inte en tanke på att hjälpa henne, det såg ju för jävla roligt ut. Han flyttar på sig och Johanna åker vidare, kommer tillslut in på grundare vatten och reser sig upp, med trosorna nere vid knäna. Jag bryter ihop av skratt och kan inte sluta. Vi bestämde oss för att det räckte med badandet, för idag i alla fall. Och kanske för hela vistelsen i Byron Bay, prognosen ser nämligen ut åska+regn tills på måndag. Vad ska vi göra? Jag får verkligen panik på vädret! Skönt att ha fått en fin dag i alla fall. Men förvänta er ingen snygg solbränna när vi kommer hem, kommer nog att vara i det närmaste genomskinliga om det ska fortsätta såhär!
Byron Bay verkar i alla fall vara en sjukt underbar liten stad eller by, vet inte riktigt vad det är. Men allt är så mycket mindre och mysigare än Surfers. Här hade jag kunnat tänka mig att bo. Känns som ett hippiemecka, med peaceaffärer överallt, folk som sitter och spelar musik och binder in fjädrar i håret. Skön stämning!
Har en känsla av att vi återkommer med mer negativa tankar imorgon när vädret har blivit sämre och den positiva energin försvunnit. Men nu utnyttjar vi tillfället och går och tar en drink på CheekyMonkeys!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt J

Det låter så skönt med vädret om man jämför här hemma. Vi har en storm med blötsnö/regn, blåser iskallt. Ha det så gott därborta. Tänker på er.

2011-12-09 @ 11:37:57
Postat av: Mamma

Låter som om ni börjar trivas på eran drömresa. Trivs inte för bra, vill gärna ha hem er igen. Hoppas ni får bättre tur med vädret

2011-12-09 @ 13:32:16
Postat av: Cornelia creamy

Glädjer mig så att höra att du verkligen får leva din dröm och att det blir som allt det du tänkt dig! Haha, stackars Johanna - hade kunnat vara jag;)Saknar dig här men för tusan vad underbart det ska bli att få höra om allt sen och få hem en överlycklig, nöjd och resmätt bästa vän :)massa puss och kram Finie!!

2011-12-11 @ 22:19:32

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0