Surf's up!

Har haft en helt awesome dag i Byron! Vädret har varit kanon, lite för bra eftersom jag ser ut som en nykokt kräfta... Började tidigt med surflektioner på main beach. Havet var jättelungt idag, inte alls som det varit innan med strömmar och stora vågor. Idag var det precis perfekt! Ångest att man inte är född i det här landet, jag vill också ta min bräda och skynda ner till stranden så fort solen går upp. Herregud vilken härlig känsla när man väl kom upp på brädan. Jag kände mig oövervinnlig i 10 sekunder, sen svek balansen och jag trillade på alla möjliga konstiga sätt i vattnet. Har extremt dåliga benmuskler (och balans) så jag hade ett helvete med att ställa mig upp på brädan tillräckligt fort. Men lyckades säkert tio gånger och då var det underbart!! Vi hade funderingar på att hyra våra egna brädor imorgon och öva men det visade sig att skitvädret verkar vara tillbaka, så vi drar till Noosa istället. Har bokat boende men ingen buss, ber till gud att det finns lediga platser immorn. Har även bokat så att vi ska segla i Whitsundays över julafton. Jan har skickat till Bert som vi ska bo hos i Sydney över nyår att han har tur som får "two swedish bombshells" som ska bo hos honom. Okej? Inget jävla pervo hoppas jag!
Efter Sydney blir det Cairns, ska bli spännade att se hur många ben Jan har brutit den här gången.. Hon har någon sällsynt sjukdom som gör att hon inte kan känna smärta, så hon har ständigt någon form av skada. Tycker synd om henne, snart är tanten så gammal så att det knappt läker längre.
Har tre skittråkiga och otrevliga tyskar i vårt rum nu, så jag tog chansen när dom skulle gå och laga mat att leka runt i deras solglasögon.. japp så roligt har vi det

Kommentarer
Postat av: Burken

Låter som om ni har det riktigt finfint! Såg nästan framför mig hur du trilla i havet på olika sätt men ändå ger dig fan på att DET SKA GÅ! :) Puss och kram tjejer =)

2011-12-13 @ 15:46:27

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0