Time of Your life

Idag är det mulet igen :( Men jag och Evelina har bestämt oss för att åka till en nöjespark istället :) Ska bli kul, fast det är helvetes dyrt! 80 dollar för entre! Dyrare än Liseberg!!! Igår satt vi och åt och drack på hard rock cafe och hade skittrevligt. Jag spanade in en söt kock under hela kvällen, och kyparn vi hade va också ganska fin. han kom från peru, hade rest mycket med pratade ändå skitbra engelska. han försökte lära oss att uttala Mojito och Daiquiri rätt. På dagen hade vi varit och shoppat, jag köpte ett midjelinnne och ett par midjeshorts och en fransväska. Måste säga att det är väldigt dyrt här men dom har väldigt stort utbud av kläder. När vi gick in på universal store, hade dom en massa converse som man kunde kolla på. Då kommer en söt tjejexpedit fram till Evelina och tittar på hennes skor och frågar henne "How long have you had those?", typ med bitchblick. (Evelinas Converse är väldigt sletna och smutsiga!) Sen babbla hon vidare om hur hon skulle rädda henne från dessa fula, trasiga, sletna skor som hon hade på sig. Typ ingen respekt alls, men jag tyckte det var skitkul när Evelina berätta det. Evelina blev ju dock förbannad såklart med det humöret hon har så hon svarade "I can buy a pair of new ones if it bothers you." Hon svarade tillbaka "Oh no it does'nt, I was just trying to help you." Bra säljteknik där, förolämpa kunden och hoppas att hon skämms så mycket så att hon köper ett par nya, fan vilken idiot.
Sen hade hon tagit fram ett par nya låga vita Converse till henne, som Evelina redan hade hemma vilket hon berättade. Då svarade expediten "Oh are they clean?". Efter det kände Evelina bara tack och hej din jävla bitch. Haha, jag tyckte det var skitkul.
Lite bilder från Hard Rock Cafe!
Drinken är Strawberry Draiquiri, svingod som vanligt.
Den sista bilden på solnedgången tog jag när vi övernattade mitt i bushen i The Grampians! :) Fullt med vilda kängurus, vita, röda papegojer och kanariefåglar och massa annan fin skit. Tror jag skä hänga upp denna på min vägg i framtiden! Den påminner om filmen lejonkungen, den solnedgången som är i början på filmen haha. Mer bilder kommer ifrån våran tredagars tur men nu måste vi verkligen gå och skrika halsen av oss i berg- och dalbanan!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0