Fraser Island

Hade det kanon på Fraser, vädret var toppen även om jag efter en natt av mardrömmar vaknade upp och var helt övertygad att vi hade storm. Vägrade gå ut ur tältet och få det bekräftat men när Johanna öppnade sken solen in. ag var väldigt förvånad, kändes som att vinna på Lotto..
Första dagen var vi vid Lake Wabby, fint som fasen men det krävdes också 40 minuters promenad i en jävla öken. Sikten i vattnet var helt otrolig vilket inte gjorde mig mer bekväm med de stora kattfiskarna som simmade mot oss. Höll mig intill kanten så att jag kunde fly i värsta fall.. På vägen tillbaka var det tydligen bara jag som lyssnat på vad guiden sagt så jag gav mig fan på att Johanna skulle lyssna på mig och mitt lokalsinne. Det skulle vi inte ha gjort.. desvärre fick vi med oss 5 andra killar i fördärvet som litade på vartenda ord jag sa. Efter en 20 minuters härlig promenad i ren och jävlig sanduppförsbacke kom vi till... ja inte var det stranden i alla fall.. Vi kom till en utsiktsplats som låg bakom sjön, jättefint men helt åt helvete! Hittade en skylt bredvid platsen där det stod "Eastern Shore 3,5km". Glada i hågen fick vi snällt gå tillbaka samma väg som vi kom och hittade tillslut tillbaka till bilarna, något försenade.. Campade i stora gröna tält och hade barbeque till kvällsmat, hur nice som helst! Sen drack vi lite, satt ner på stranden och chillade och pratade med alla tills det blev mörkt. Dagen därpå var vi vid vraket som var min största anledning att vilja åka till Fraser. Fick dock bara 20 minuter där, guiden kanske var på dåligt humör inte vet jag. Han var för övrigt väldigt dramatisk av sig.. När vi skulle till lake Wabby lät det så här: "If you so much as try to run down the sanddunes you WILL break your fucking neck! If you will make it down the sanddunes, well, then you will fall into the shallow water and there you WILL break your fucking neck..alrighty?" Utsiktsplatsen vid havet: "If you go swimming in this sea I will fucking assure you that you WILL die in one way or antother. There are lots of tigersharks here that justs waits for you to get out there, and if they won't take you, the current and ocean will.." Hade ett antal liknande incidenter där vi skulle bryta både revben och nacke.. kul kille!!
Från utsiktplatsen som var en lång promenad uppför ett berg kunde man se hajar, sköldpaddor och stora fiskstim nere i havet, hur coolt som helst! Efter det åkte vi till en ja vad ska man kalla det... flod eller bäck med rent sötvatten som kom ur en springa i bergen. Man följde en väg och la sig sen ner i vattnet och åkte med strömmen mot havet. Träffade en jättesöt liten tjej som ville åka med mig varenda gång, och ville veta allt om Sverige och hur vi firade jul.. haha. Mesta tiden umgicks vi med Jakob och Jonas, två killar från Jönköping. Hur sköna som helst, hade jätekul och byggde världens finaste sandgubbe vid McKenzie sjön. Jakob hade dom skönaste kommentarerna hela tiden och verkade mer eller mindre vara proffs på att bygga sandslott och annat.. pinsamt? haha. När Johanna hade gått och hämtat take away thaimat och Jakob frågade vad det var för något svarade Johanna: "Sweet and sour". Jakob ser jävligt fundersam och skeptiskt ut, "Jaja, okej. Har bara aldrig hört talas om Swede and sour förut" haha!
Har fått ett jäkla infall att jag vill åka till Nya Zeeland, jag vill så gärna! Bara åka runt i en campervan, se naturen, fota och göra så mycket extremsporter som man bara hinner med! Har för övrigt känt att jag tappat intresset lite för dykningen, känns inte alls kul. Vet inte vad jag vill längre, knappt ens vem jag är. Sjukt förvirrad, måste börja plugga till hösten för nu får det vara nog med att bara flyta omkring, jobba och resa. Ibland undrar jag bara vad fan jag håller på med. Vill inte åka hem fast jag vill åka hem, jag vet inte vad jag vill. Känner mig så förvirrad och kanske deprimerad. Jag vet inte. Har inte en aning om vad som kommer hända när jag kommer hem.
Saknar mamma och brorsan, hoppas ni får en helt okej jul fast att vi inte är hemma. Känns konstigt att vara i solen och värmen när det inte är många dagar kvar till julafton. Men det ska väl gå det med...  och ungefär nu så orkar jag inte skriva mer.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0