Fiskar och mystisk gegga

Har spenderat ännu en dag i staden, börjar bli lite drygt. Skippade shoppingcentren idag och gick till Flinders street station och akvariet istället. Insåg efter att nu ha varit kring tågstationen att det är ett riktigt mysigt ställe att hänga på, har en del mysiga uteserveringar och riktigt rolig gatuunderhållning. Bästa underhållningen var dock Johanna.. Skulle gå och äta lunch på ett fint ställe bredvid det lilla torget, allt känns helt okej och vi går med bestämda steg mot restaurangen när Johanna helt plötsligt får något hårt i huvudet. Hon reagerar direkt med: "Vad fan var det? Det måste varit en fågel som flög in i mig". Jag bara ignorerar henne, så ber hon mig kolla så att den inte sket i håret på henne. Jag kollar lite snabbt och det var ju ingenting, men ser något konstigt i ögonvrån så jag lyfter på håret och där är det.. en typ stor grön geggig nästan vaxliknande smörja som verkligen klumpat ihop håret. Jag börjar asgarva och kan fan inte sluta, tårarna bara rinner och bredvid står Johanna helt panikslagen. Och börjar gnugga huvudet mot min tröja, idioten. Som tur var trivdes geggan bättre i hennes hår än på min tröja för det lossnade inte. Under hela lunchen sitter jag bara och skrattar åt henne, vilket jag gör nu med eftersom hon fortfarande inte tagit bort vad det nu är. Usch!
Akvariet var helt okej, var typ vi och hela Melbournes barnfamiljer. Så vi fick trängas, längst fram stod såklart Johanna med kameran i högsta hugg och försökte fånga alltifrån pingviner till puffers på bild. Lyckades hon? Mmmm jo, det är ju inte så att fiskarna kan smita direkt?
Gott! smakade dock ingen, måste tänka på figuren nu efter 6 veckors frossande i Sydamerika. Inget och verkligen INGET slår Juan Valdez cafe och Colombias kanelbullar!


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt J

Kul med eran blogg. Här hemma var det första advent i går med en storm som drog över oss. Det ven och blåste, men jag tror att vi har klarat oss bra här hemma mot västkusten. Ni får ha det bra.

2011-11-28 @ 20:14:05
Postat av: Ann-Britt J

Kul med er blogg. Hoppas att ni har det bra.Här hemma var det första advent igår och det lyser så fint i alla fönster med adventsstjärnor och stakar. Det stormade friskt i södra Sverige igår.Här hemma har vi klarat oss bra, inga strömavbrott, blinkade i ljuset ett par gånger.

Ni får ha det............

2011-11-28 @ 21:57:14
URL: http://roadtripaustralia.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0