Johannis

Nu är vi i Cairns :) Det är jäättevarmt här... Och vi är på väg mitt in i en heathwave som det heter. Kan ha 40 grader ibland, oh på mitt och Evelinas rum är det typ 32 grader men som tur är har vi en fläkt. Vi anlände hit i förrgår ifrån Sydney. Lite för varmt här egentligen men vi ska bara vara här i några veckor till sen åker vi hem :(
Längtar hem till min säng, mamma, och mina vänner men samtidigt kommer jag sakna Australien jättemycket och hade önskat att vi hade stannat längre på varje place och gjort resan "riktig" men nu är ju situationen som den är. Jag ska hem, söka nytt jobb och spara ihop pengar och fundera vadfan jag ska göra nästa år! Funderar helt ärligt på att söka till ett universitet i Sydney... men vet inte, vet ingenting buhu...
Guuud vad varmt det äääär! Sitter ute på Jan och Philips altan och döör.
Nyåret var väl inte världens höjdare (enligt mig) eftersom vi först fick vänta i tretimmars lång kö i värmen och sen vänta hela dagen till klockan tolv på natten på fyrverkerienra... Inget party för fem öre, vilket kanske inte riktigt är min grej när det gäller nyår. Och när väl klockan slår tolv för fyrverkerierna hamnar lilla johanna bakom ett träd och ser typ inte ett piss... Jävla skitnyår. Jag stod ensam eftersom jag kom ifrån evelina och blev undanknuffad hela tiden. Jättekul att stå där själv på nyår när en massa par runtomkring en står och kysser varandra och önskar varandra gott nytt år... Hoppas verkligen inte att mitt 2012 kommer bli så haha.
Jag och Evelina besökte Bondi Beach i Sydney, sjukt mycket folk och vi bodde med dom snällaste människorna som kände Jan och Philip.
Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva... vi vet inte än vad vi ska göra här i Cairns, kanske bara vill slappa eftersom när vi var i Sydney så var vi tvungen att åka tåg varenda dag för att komma in till centrum... och det gjorde att vi rände runt hela dagarna i staden. Har aldrif varit så trött i mitt liv på kvällarna haha... det var ganska jobbigt att vi bodde så långt därifrån.
Kan berätta om en jävla kines på tåget som satt bakom oss. (Kineser är sjukt äckliga btw, har inget hyfs för fem öre, och det säger jag inte för att dom är kineser utan dom beter sig verkligen vidrigt!) Han kom fram med en kamera, och frågade om vi kunde ta kort eller något. Jag trodde ju att han menade att jag skulle ta kort på han och hans kompis så jag tar kameran artigt och är redo att fota men då böjer han sig ner jämte Evelina och vill ta kort med henne! Haha, han ville tydligen ha ett kort på oss!!?? Vafan är de för jävla stil? Ofta man frågar några randoms ifall man kan ta kort på dem utifrån det blå. Evelina bara: Jag tänker fan inte ta kort med den jävla idioten!! Och jag bara: Eh, she does'nt wanna take a picture with you och då börjar hela tåget skratta typ som var fyllt med kineser... Som Eveina sa, det är fan bra underligt att de dumma äckliga jävlarna håller på att ta över världen, hur fan ska det gå???
Skriver mer kanske sen men syrran vill ha datorn nu...
BAAAAJS

Kommentarer
Postat av: Burken

Jag kan förklara kinsesen å korten, eftersom jag utsatts för dom hela jävla sommaren. Dom tycker att skandinavier, speciellt vi som ser mycket skandinaviska ut med blont hår är sjukt exotiska och vackra och önskar att dom kunde se ut som oss. Vi är typ som en enda stor turistattraktion för dom. Sjukt men sant. Hade jobbiga kineser som sprang efter mig på jobbet och skulle fota mig hela sommaren. :/

2012-01-07 @ 13:27:41
Postat av: Anonym

herregud piff och puff on security cam!!!

2012-01-09 @ 23:18:22

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0